Druk cyfrowy i offsetowy
Wydruki reklamowe małoformatowe wykonuje się z wykorzystaniem dwóch podstawowych technik – druku cyfrowego oraz offsetowego. Pozwalają one na uzyskanie wydruków o określonych formatach i jakości i różniących się rozkładem kosztów.
Druk cyfrowy – co to jest?
Druk cyfrowy wyróżnia się przede wszystkim metodą dostarczenia materiałów do urządzenia drukującego – mają one postać danych komputerowych, dlatego też druk może nastąpić bezpośrednio, bez wcześniejszego przygotowywania formy drukarskiej, jak ma to miejsce w druku offsetowym.
Zalety druku cyfrowego:
Wady druku cyfrowego:
Druk offsetowy – co to jest?
Druk offsetowy prowadzony jest z użyciem dużych maszyn poligraficznych, które pozwalają na nadruk techniką płaską – obraz przenoszony jest z płaskiej formy drukarskiej – naświetlonej matrycy na kartkę papieru.
Zalety druku offsetowego:
Wady druku offsetowego:
Za pomocą techniki druku cyfrowego i offsetowego można przygotować każdego rodzaju wydruki stosowane w reklamie, ale również o innym przeznaczeniu, na przykład broszury, książki, czasopisma, opakowania, akcydensy.
Poniżej prezentujemy najpopularniejsze wydruki przygotowywane w celach reklamowych, które pragniemy Państwu zaproponować – posiadają one szerokie zastosowanie w kampaniach promocyjnych i również jako element identyfikacji wizualnej firm i budowania wizerunku.
Niezastąpione w biznesie bileciki – najczęściej drukowane na papierach kredowych, ale również coraz częściej na plastiku czy papierach ozdobnych. Oferowane w dwóch najpopularniejszych formatach 90×50 oraz 85×55. Mogą być także uszlachetnianie, na przykład foliowane, tłoczone czy wykończone hotstampingiem.
Wizytówki wykańczane błyszczącym lakierem selektywnym, który estetycznie prezentuje się na matowej foliowanej nawierzchni. Uwypukla ważne elementy na wizytówce, na przykład logo, grafikę, nazwisko.
Skuteczny i tani sposób na reklamę. Mogą być drukowane w kolorze lub czerni na papierach kolorowych. Również istnieje możliwość wykonania ulotek na wyższej klasy papierach kredowych błyszczących lub matowych.
Dostępne w różnych formatach po złożeniu – składane w pionie lub poziomie, na przykład pozwalają uzyskać format 6 stron złożonych w „C” czy też 4 stron składanych na połowę. Pozwalają na zmieszczenie dużej ilości informacji.
Dostępne w wielu formatach. Niezastąpione w celu prezentacji informacji na większej powierzchni. Mogą być zadrukowane w pełnym kolorze lub skali szarości. Dostępne są również wyższej jakości papiery na dekoracyjne plakaty.
Mogą zostać wykończone na błysk, mat lub też mogą być drukowane na foliach przezroczystych. Bardzo wszechstronne, dostępne w różnych formatach.
Naklejki wykańczane specjalnymi przezroczystymi żywicami epoksydowymi, dzięki czemu stają się odporne na uszkodzenia mechaniczne i czynniki pogodowe i zyskują lustrzany połysk. Często stosowane w przypadku znakowania przedmiotów, ma przykład mebli, sprzętu elektronicznego.
Katalogi dostępne w różnych formatach, wykończone przez zszywanie, dzięki czemu wyróżniają się większą wytrzymałością. Dostępne w dwóch wariantach – z szyciem płaskim lub oczkowym.
Katalogi wykańczane przez klejenie kartek. Sprawdzają się w przypadku druków wielostronicowych mając większe zastosowanie w bardziej obszernych katalogach.
Katalogi wykończone spiralami przechodzącymi przez wcześniej wykonane dziurki. Dostępne w różnych wariantach – łączone plastikową lub drucianą spiralą. Łatwe w używaniu, wytrzymałe i trwałe.
Niewielkie wyroby poligraficzne, które mają zwykle kilku stron. O wszechstronnym zastosowaniu w reklamie i nie tylko.
Estetyczny sposób na zaprezentowanie oferty firmowej. Dostępne w różnych formatach, mogą być składane, ale również klejone czy zszywane.
Często wybierane w celu prezentacji logo i oferty firmy jako upominek reklamowy. Dostępne w różnych formatach i wariantach wykończeniowych.
O szerokim zastosowaniu – pozwalają na drukowanie i wypisywanie dokumentów na papierach logowanych.
Papierowe torby reklamowe doskonałe do sklepów i na upominki reklamowe. Najczęściej wykończone dekoracyjnymi sznureczkami.
Drukowane głównie w formacie A4 – pozwalają na łatwe przechowywanie różnego rodzaju dokumentów. Mogą być wykonane z grzbietem lub bez grzbietu.
Pozwalają na profesjonalne zaprezentowanie menu. Muszą wyróżniać się wysoką odpornością na zużycie. Mogą być wykończone twardymi okładkami, na przykład wykonanymi z materiału skóropodobnego.
O szerokim zastosowaniu – jako bilety wstępu na różnego typu imprezy/eventy. Mogą być również numerowane i wyposażone w perforację oraz klejone w bloczki.
Dostępne w różnych typach i rozmiarach – te z wydrukowanym logo i danymi firmy pozwalają na łatwiejsze prowadzenie korespondencji.
Szkolne, sportowe i innych rodzajów – drukowane na wyższej klasy papierach, także z możliwością personalizacji lub wolnym miejscem pozostawionym na wypisanie.
Na ślub, wydarzenia biznesowe czy innego rodzaju eventy. Aby wyglądały efektownie, są poddawane także procesom uszlachetniania, na przykład takich jak hotstamping, wycinaniu laserowemu czy tłoczeniu.
Pocztówki drukowane na zamówienie – niezastąpione w wysyłce życzeń lub jako zawiadomienie. Mogą być także poddawane procesom uszlachetniania. Dostępne w standardowych i specjalnych formatach.
Posiadają szerokie zastosowanie – mogą być także poddawane procesom uszlachetniania lub, podobnie jak bilety, mogą być numerowane i perforowane.
Dostępne w różnych grubościach. Mogą służyć jako identyfikatory, karty biznesowe, karty rabatowe lub nawet jako ekskluzywne wizytówki. Mogą być personalizowane, na przykład kodami i numerami czy imieniem i nazwiskiem posiadacza.
Praktyczny upominek reklamowy – mogą być uzupełnione o logo firmy.
Często wykorzystywany gadżet z nadrukiem firmowym, który każdy czytelnik na pewno nie przeoczy
Proste i tanie lub dekoracyjne i droższe. Doskonałe jako ozdobne opakowania produktów.
Najczęściej personalizowane lub też z możliwością samodzielnego wypisania. Na grubszych papierach.
Kalendarz wiszący wyposażony w trzy zrywane pola z kalendarzami oraz w przesuwne okienko. Główka kalendarza może być wypukła (kaszerowana) lub płaska i zawiera druk na zamówienie klienta.
Wiszące kalendarze z jednym zrywanym polem z kalendarzem i wiszącym okienkiem. Główka kalendarza również może być wypukła (kaszerowana) lub płaska.
Dostępne w różnych formatach, najczęściej są to wielkie formatu A1, A0, B1, B0. Zawierają estetyczne listwy u góry i dołu. Łatwo można je zawiesić, bo posiadają metalowy haczyk.
Dekoracyjne kalendarze ze spiralą lub zrywanymi kartkami oraz z miejscem na reklamę. Na biurku nie powinno go zabraknąć.
Wiszące, łatwe w zmianie kartki. Każdy miesiąc może zawierać inne zdjęcie i kalendarium. Zadrukowywane jedno lub dwustronnie (7 lub 13 kartek). Okładka stanowi dodatkową kartkę i istnieje możliwość uszlachetnienia folią błysk lub mat.
Dekoracyjne kalendarze z możliwością personalizacji i różnymi układami wewnątrz. Służą głównie jako źródło zapisywania ważnych dat.
Drukowane na zamówienie w różnych formatach. Mogą być wykonane na różnych papierach i z uszlachetnianiem okładki.
Trwałe nadruki na płytach – także stosowane w celach reklamowych. Posłużą do dedykowanych prezentacji, które pragniemy wręczyć klientom, aby wiedzieli co jest nagranie na nośniku.
Jeżeli chcesz skorzystać z usług druku offsetowego lub cyfrowego, zapraszamy do skorzystania z oferty naszej agencji reklamowej IMAGO – mamy doświadczenie i odpowiedni sprzęt – wykonamy dla ciebie każdy wydruk!